80 هزار نفر در استان مرکزی از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند

پایگاه خبری هدهد تفرش:

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی گفت: در حال حاضر 80 هزار نفر در استان از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند که بخشی خدمات مستمر دریافت می‌کنند و بخشی به صورت غیر دائمی و موردی تحت حمایت قرار می‌گیرند.

خبرگزاری فارس: 80 هزار نفر در استان مرکزی از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، محسن ولیئی ظهر امروز در نشست کمیته ساماندهی اشتغال روستایی که در دانشگاه تفرش برگزار شد، اظهار اشت: در طول 35 سال عمر این نهاد مردمی چهار و نیم میلیون نفر تحت پوشش این مرکز قرار گرفتند و در حال حاضر 80 هزار نفر در استان از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند که بخشی از این افراد خدمات مستمر دریافت می‌کنند و بخشی به صورت غیر دائمی و موردی تحت حمایت قرار می‌گیرند.

وی بر لزوم توسعه مشارکت‌های مردمی در امر کمک به نیازمندان تاکید کرد و بیان داشت: کمیته امداد از ابتدای تاسیس تاکنون فعالیت‌های ارزشمندی را در راستای کمک به نیازمندان و محرومان انجام داده که بخش قابل توجهی از این کمک‌ها با کمک افراد خیر و نیکوکار بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی تصریح کرد: توانمندسازی فکری و جسمی و فرهنگی مددجویان زیر پوشش یکی از سیاست‌های کلی و مهم کمیته امداد است که در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته است.

ولیئی خاطرنشان ساخت: ایجاد اشتغال برای مددجویان زیر پوشش، توسعه شبکه اجتماعی و مراکز نیکوکاری و توسعه مشارکت‌های مردمی از دیگر سیاست‌های کلی کمیته امداد است که با جدیت دنبال می‌شود.

وی افزود: در حوزه توانمندی فکری پنج هزار و 400 دانش‌آموز و دو هزار دانشجو تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی هستند و درحوزه توانمندی اقتصادی که مهم‌ترین فعالیت کمیته امداد در این راستا انجام می‌شود، خدماتی همچون ایجاد اشتغال از طریق مراکز کارآفرینی و کاریابی و اعطای تسهیلات خود اشتغالی انجام می‌شود و از ابتدای سال تاکنون یک‌صد و 10 میلیارد ریال در این حوزه هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی سهم شهرستان تفرش از این میزان را 10 میلیارد ریال کمک بلاعوض و اعطای 37 میلیون و 200 هزار ریال تسهیلات عنوان کرد و تصریح کرد: کمیته امداد به منظور توانمند کردن مددجویان فعالیت خود را در سه حوزه توانمندی فکری، جسمی و اقتصادی گسترش داده است.

وی ادامه داد: کمیته امداد در حوزه توانمندی اقتصادی اقدام به استعداد سنجی مددجویان زیر پوشش خود برای نخستین بار در سطح کشور کرده و همچنین در هشت ماهه گذشته اقدام به ایجاد هزار و 825 مورد اشتغال و ارائه آموزش به هشت هزار نفر در قالب دوره‌های آموزشی کسب و کار و کارآفرینی کرده است.

ولیئی با بیان اینکه تاکنون 49 دستگاه در سطح استان به منظور کمک به محرومیت ‌زدایی توسط این نهاد شناسایی شده‌اند تاکید کرد: در این راستا نیز سند کاهش فقر به منظور ارتقاء منابع و مشارکت‌ها به امضا رسید و مقرر شد این دستگاه‌ها در امر محرومیت ‌زدایی کمک کنند و امروز دانشگاه تفرش و مرکز رشد آن یکی از مراکز هدف ما در استفاده از پتانسیل‌های موجود در دانشگاه‌ها در راستای اشتغال‌زایی است.

رئیس دانشگاه تفرش نیز در این نشست گفت: دانشگاه تفرش تنها دانشگاه استان است که دارای مرکز رشد مستقل می‌باشد.

احمدرضا ربانی اظهار داشت: مرکز رشد دانشگاه تفرش آمادگی دارد در زمینه کمک به برند سازی محصولات، مساعدت در گرفتن وام‌های بانکی، در اختیار قرار دادن زمین کشاورزی و فعالیت متقاضیان در شرکت‌های زیر پوشش مرکز رشد دانشگاه، ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان و ارائه تسهیلات و امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی به امر اشتغال‌زایی در این شهرستان کمک رسانی کند.

برگزاری دوره‌های آموزشی کسب و کار و کارآفرینی برای دانشجویان و تمامی علاقمندان توسط کمیته امداد استان مرکزی در دانشگاه تفرش، انعقاد قرارداد زیر کشت بردن 100 هکتار زمین دانشگاه تفرش به منظور کاشت دانه‌هایی با بازدهی بالا بین دانشگاه تفرش و کمیته امداد استان مرکزی، استفاده از کارگاه‌ها و مراکز کارآفرینی در اختیار کمیته امداد استان مرکزی برای ایده‌های نو، انجام نشست‌ها و فعالیت‌های کارشناسانه به منظور ایجاد توافقات دو جانبه بین دانشگاه تفرش و کمیته امداد استان مرکزی از مهم‌ترین مصوبات این نشست بود.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 15:19 | نویسنده : میثم اله وردی |